Brev:
Spiseproblemer - 22 mdr.
13. juni 2008
Alder:
22 mdr.
Spiseproblemer - 22 mdr.
Hjælp....
Vi er første gangs forældre til jordens dejligste søn, vi har bare det problem at han ikke vil spise, det har stået på siden han stoppede med at amme, for et år siden han er knap to år nu.
Hver gang han skal spise, er det en kamp, hvor han ofte drejer hovedet væk eller spytter maden ud, uanset hvad vi tilbyder ham.
Alt aftensmad rører han ikke, og rugbrød heller ikke ej heller grøntsager, det eneste vi har kunnet få i ham er babymos i glas, yoghurt, og flerkornsgrød, ikke andet og det har som sagt stået på i et år nu så det har været meget ensformig føde.
Hvad gør vi for at ændre det mønster, og for at få vores søn til at spise.
Vi har prøvet i fire dage nu ikke at tilbyde ham babymos for at bryde det mønster, men så får han i løbet af dagen kun et lille bæger yoghurt, tre små firkanter rugbrød, samt en lille portion flerkornsgrød, det skal dog siges at han bliver tilbudt det samme som vi spiser, men vil ikke have det.
Vi har så store kampe at vi bruger legetøj for at få mad i ham, det er lige før vi kan stå på hovedet bare for at få ham til at spise.
Det fylder simpelthen så meget i os at vores et og alt ikke vil spise.
Vi har i gennem længere tid haft parforholds problemer, og vi kan godt tænke om det kan være derfor, han ikke vil spise, men pointen er hvad gør vi for at få ham til at spise.
Man er også meget bekymret for om han bliver underernæret.
Håber du har det rette råd.
Venlig hilsen
De bekymrede forældre