Brev:
Pludselig pylret og slår ud efter andre
12. juni 2008
Alder:
19 mdr.
Pludselig pylret og slår ud efter andre
Hej Helen.
Det er længe siden, og nu har jeg et par spørgsmål:
Vores lille Malthe på 19 mdr. er en rigtig lille krudtugle. Han har fået dræn i ørene, har efterfølgende haft mellemørebetændelse tit, hvor det har flydt fra drænene, men vi håber sommeren nu gør noget godt for hans immunforsvar!
Han spiser lidt svingende, nogle gange meget, andre gange meget lidt. Han er ca. 85 cm. og vejer ca. 10,5 kg. Han er i dagpleje og fungerer her rigtig godt. Det eneste problem der - og hjemme - er at han slår ud, nok mest i sjov, men det duer jo ikke. Vi har i månedsvis prøvet alt muligt, uden held.
Nogle siger enkelte børn SKAL have et rap over nallerne når de gør det, men jeg vil absolut helst ikke "slå" ham. Bolde bliver kastet lige midt i hovedet på andre børn, og han sætter sig også for sjov ovenpå de andre børn og griner! Det med at sætte sig - nærmest oveni andres ansigter, også vores hvis han kan komme afsted med det, det er da underligt?!
Han er indenfor de seneste uger blevet utrolig pylret, han klamrer sig til ens ben og man kan slet ikke gøre ham glad ret længe ad gangen. Tror du det er separations-"angst"? Han falder fint i søvn, og springer i armene på dagplejeren, det er derhjemme når vi går rundt i huset og ordner praktiske ting, så er han lige efter os og vil op. Hvorledes skal vi håndtere det og hvor længe varer sådan en periode normalt?
Derudover vil jeg gerne spørge om det er ok Malthe stadig får en flaske vælling inden sengetid? Han vejer lige i underkanten og han nyder sin flaske. Men flere siger til os vi skal tage den fra ham snart. Kan vi ikke lade tiden arbejde for os og se om ikke han selv afviser den inden alt for længe?
På forhånd tak for dine synspunkter på ovenstående!
Med venlig hilsen
Bitten