Svar: Hvad skal vi give hende?
11. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Kære forældre
Et stort tillykke herfra. Hvor er det dejligt at I skal have en lille pige:o)
I kan vælge at tage en brik mme med. Brikken kan i princippet bæres af far i brystlommen, hvis den ligger tæt på kroppen bliver den næsten kropstemperatur og det vil være okay at give hende dette.
Derudover tænker jeg at I må kunne købe kogt vand i lufthavnen, så I kan have kogt vand parat i en termoflaske. Hvis I skal være i lufthavnen et par timer før jeres datter ankommer, så vil det naturligvis ikke kunne holde sig varmt på termoflaske så længe. Men I kan tage en termoflaske med og købe kogt vand i en af caféerne.
Man kan også købe en lille el-kedel som kun rummer 2 kopper. En alternativ løsning er at tage en sådan med og satse på at I kan finde en stikkontakt, hvor I så kan koge noget vand - jeg må indrømme at jeg ikke ved om der er stikkontakter på toiletterne i lufthavnen, men det kan I da undersøge.
Da I ikke skal ud at flyve men skal opholde jer i ankomsthallen, så må det kunne lade sig gøre at finde en løsning. Jeg håber at ovenstående er nogle idéer I kan bruge.
Jeg vil også lige sige at det vil være rigtig godt, hvis I kan lade overgangen til dansk modermælkserstatning ske gradvist. Det vil gøre det lettere for jeres datters mave at omstille sig og hun har forhåbentlig lidt mme med sig. Det vil således være godt, hvis I kan blande erstatningerne lidt så 1/3 er dansk erstatning, så 2/3 og tilsidst overgår til fuld dansk erstatning - og er det så ikke muligt, så går det nok endda. Så skal I ikke bekymre jer om det:o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske