Brev:
Får min dreng for lidt søvn?
11. juni 2008
Alder:
2 mdr.
Får min dreng for lidt søvn?
Hej Helen
Vores dreng er nu 11 uger og vokser og vokser. Mit spørgsmål er omkring søvn. Han falder i søvn omkring kl. 22 når vi ligger ham i liften vågner han og ligger og kigger og kigger. Som regel tager en af os ham på maven så han kan falde til ro.
Efter midnatsamningen ligger vi ham i liften hvor han vågner ved 7-tiden (bortset fra amningerne i løbet af natten).
Det er ved at blive en vane det med at ligge på maven, kan man lære ham at falde i søvn i liften, eller er det bare en overgang? Før har det ikke været noget problem hvis han blev lagt derned enten når han sov eller var lige ved det hvor vi så nussede ham på panden.
Når han vågner ved 7 tiden er han vågen en lille times tid og sover så igen til kl. 09.00. Så er han vågen og sover først ved et – to tiden i en times tid og tager af og til en senere eftermiddagslur. Sover han for lidt?? Han trives fint og smiler og pludre.
Han falder tit i søvn når jeg går tur med barnevognen og hvis jeg vugger ham, men så snart turen er slut eller jeg ligger ham fra mig vågner han og er i gang igen. Jeg kan ikke finde ud af om det bare er fordi han ikke er træt?
Hvis han skal sove mere kan man så lære ham det?
Når han skal til at have mos og grød i 4 måneders alderen hvor tit skal man så amme ham? Lige nu ammer jeg ca. hver 2 time i et lille kvartes tid.
Hilsen Linda