Får min dreng for lidt søvn?

11. juni 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Får min dreng for lidt søvn?

Hej Helen

Vores dreng er nu 11 uger og vokser og vokser. Mit spørgsmål er omkring søvn. Han falder i søvn omkring kl. 22 når vi ligger ham i liften vågner han og ligger og kigger og kigger. Som regel tager en af os ham på maven så han kan falde til ro.
Efter midnatsamningen ligger vi ham i liften hvor han vågner ved 7-tiden (bortset fra amningerne i løbet af natten).

Det er ved at blive en vane det med at ligge på maven, kan man lære ham at falde i søvn i liften, eller er det bare en overgang? Før har det ikke været noget problem hvis han blev lagt derned enten når han sov eller var lige ved det hvor vi så nussede ham på panden.

Når han vågner ved 7 tiden er ...

Annonce

... han vågen en lille times tid og sover så igen til kl. 09.00. Så er han vågen og sover først ved et – to tiden i en times tid og tager af og til en senere eftermiddagslur. Sover han for lidt?? Han trives fint og smiler og pludre.

Han falder tit i søvn når jeg går tur med barnevognen og hvis jeg vugger ham, men så snart turen er slut eller jeg ligger ham fra mig vågner han og er i gang igen. Jeg kan ikke finde ud af om det bare er fordi han ikke er træt?

Hvis han skal sove mere kan man så lære ham det?

Når han skal til at have mos og grød i 4 måneders alderen hvor tit skal man så amme ham? Lige nu ammer jeg ca. hver 2 time i et lille kvartes tid.

Hilsen Linda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Tænk forebyggelse, når du skifter ble – og undgå rød numse

Hudproblemer hos de små er desværre et udtalt problem, men ved at bruge korrekt og forebyggende hudpleje ved hvert bleskift kan du skånsomt, naturligt og nemt undgå, at din baby får rød numse.

Derfor får blebørn nemt røde numser
Hvis din baby har rød numse, er du ikke alene. ...

Læs mere her

12. oktober 2024 | Diverse | 2 mdr.

Er fontaneller forskellige

Kære Helen Min veninde og jeg har fået vores drenge med kun en uges...

26. september 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Græder sig selv i søvn om aftenen

Hej Helen, Så skriver jeg igen .. Efter mit sidste brev er min datter...

4. september 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Dagsrytme for baby på tre måneder

Kære Helen. Først og fremmest mange tak for din gode postkasse. Det er...

1. september 2024 | Sovevaner | 3 mdr.

Vågner fra lure hele tiden

Hej. Jeg har en datter på 3 måneder. Jeg kan simpelthen kun få hende til at...

26. august 2024 | Kost og ernæring | 1 mdr.

Hjælp til at skifte rytme i flaske

Hej igen, Tak for dit meget fine svar på mit sidste brev :-) Det går...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind kreativt legetøj til dit barn!

Værdi 520,-

tilmeld

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin