Brev:
Sovevaner og mad
10. juni 2008
Alder:
5 mdr.
Sovevaner og mad
Kære Helen
Jeg har et par spørgsmål vedr. min dejlige søn på snart 5 måneder.
Da han blev 3 måneder gammel begyndte han at vågne oftere om natten (jeg ammer). Vi havde indtil da fået en god rytme, hvor han blev lagt i seng kl 21 og kun vågnede 1-2 gange om natten. Men efter han blev 3 måneder vågnede ca. 4 gange om natten. Jeg tænkte det bare var appetitspring i starten.. men efter en måned hvor jeg til sidst var så udkørt, begyndte vi at give ham en flaske vælling om aftenen da han var fyldt 4 måneder, da det virkede som om han ikke blev rigtig mæt ved mig om aftenen.
Det virkede fint i starten og vi var igen nede på 1-2 amninger om natten. Men nu er der snart gået en måned, og han er igen begyndt at vågne 4 gange om natten. Han spiser mellem 140 og 200 ml vælling inden sendetid kl 21.
Vi er så småt begyndt på at give ham grød, han får lidt til frokost og ammes bagefter.
Hvornår skal han også have grød om aftenen og hvad kan jeg gøre for at mætte ham ordentlig så han kan sove lidt længere ad gangen??
Kærlig hilsen
en udkørt mor :)