Brev:
Tager hun nok på?
10. juni 2008
Alder:
6 mdr.
Tager hun nok på?
Hej Helen.
Tak for alle de gode svar du giver. Jeg håber også du kan hjælpe mig her.
Jeg er blevet lidt nervøs for, om min datter tager nok på. Her er hvad hun har vejet:
Ved fødslen: 51 cm og 3255 gram
1 uge gl: 51 cm og 3500 gram (sp)
2 uger: 52 cm og 3750 gram (sp)
3 uger: 53 cm og 4080 gram (sp)
2 mrd: 61.5 cm og 5.4 kg (sp)
3 mrd: 62.5 cm og 5.7 kg (sp)
4½ mrd: 65.5 kg og 6.4 kg (sp)
5½ mrd: 66 cm og 6.63 kg (lægens vægt)
6½ mrd: 69 cm og 6.75 kg (min vægt)
Som du kan se, har hun næsten ikke taget på i 2 mrd! Til gengæld vokser hun fint i længden. Hun får 3 skemåltider om dagen (hvor det varierer lidt hvor meget hun spiser) og bliver ammet for resten. Hun bliver tilbudt enten amning eller skemad max hver 3 time. Hun virker til at trives fint og er en slank pige (har hun altid været), og ser ikke decideret for tynd ud.
Jeg spurgte lægen da hun vejede hende, og hun sagde bare at det var fint da hun ikke så ud til at mangle noget. Men gør hun det efter din mening? Jeg er da ved at være lidt bekymret. Skal jeg tilsætte mere fedt i maden? Lige nu tilsætter jeg ikke noget, andet end en smørklat på havregrøden. Hun vil ikke tage MME eller vælling.
Skal jeg være bekymret og hvad kan/skal jeg gøre?
På forhånd tak:-)