Brev:
Mad og spisetider - 9 mdr.
9. juni 2008
Alder:
9 mdr.
Mad og spisetider - 9 mdr.
Hej Helen
Så er vi her igen, super du findes i disse strejke tider!!
Har lige et par spørgsmål vdr. mad og spisetider:
Josefine er nu 9 mdr - korrigeret, dvs. 6 mdr i forhold til termin.
Hun udvikler sig fint i forhold til korrigeret alder.
Hun har nu fået skemad i 3 mdr - og spiser alt.
Indtil videre har hun jo fået "speciallavet" mad, men efterhånden skal hun jo til at spise vores kost. Hvornår og hvordan synes du vi skal intruducere det til hende ?
Hun spiser 4 gange skemad om dagen og drikker omk. 300 ml vand af kop - samlet til sine måltider. Vi tilbyder hende altid mælk (mme) efter måltiderne, men ofte er hun ikke interesseret.
Er oplyst om at hun helst skal drikke ml 400 - 600 ml mme om dagen, foruden hendes skemad, men det kan vi slet slet ikke få i hende.
Hun drikker ml. 300-400 ml om dagen - fordelt over dagen og et enkelt måltid om natten.
Hun bliver altid tilbudt mælk mellem måltiderne og inden sengetid.
Mit spørgsmål er - drikker hun nok mme - og dækkes hendes vitamin mm behov ellers af en varieret kost samt fedtstof og vitaminer (jern og D)
Jeg vil også gerne have en kommentar til hendes kost - både spisetider og samensætning.
Dækkes hendes behov godt nok ?
Tidlig morgen - mme
formiddag - grød af forskellig slags, tilsat frugtmos osv
middag - kartoffelmos, grønt, kød, fisk eller indmad
eftermiddag - grøntsagsmos og frugt
sen eftermiddag - mme
aften - den samme udgave som middag, dog med forskellige ingredienser
sen aften - mme
Håber du kan hjælpe os til at blive klogere - tak for en super god brevkasse
Hilsen Josefine og Co