Brev:
Må en baby sove på siden?
9. juni 2008
Alder:
1 mdr.
Må en baby sove på siden?
Hej Helen
Må en baby sove på siden? Vores søn på 1 måned er meget svær at få til at sove. Det er som om han helst ikke vil overgive sig til søvnen, og nogen gange tager det 1½ time at få ham til til at sove. Det er ret frustrerende, for det betyder amning påny, skifte ble påny og så skulle man jo mene, at han blev mere vågen og dermed sværere at få til at sove...
Vi har imidlertid erfaret, at han er nemmest at få til at sove, hvis han ligger på siden (eller på maven på vores mave eller bryst). Nogen gange lykkes det at vende ham om på ryggen efter nogen tid, men hvis han skal have en god lur, hvor han sover tungt, er det bedst han ligger på siden. Men må han det?
Jeg tænker selvfølgelig på risikoen for vuggedød! Og er der en risiko, når han sover på min mave, på maven, og jeg selv falder i søvn?
På forhånd tak for hjælpen :-)