Brev:
Mad og adfærd
8. juni 2008
Alder:
6 mdr.
Mad og adfærd
Hej Helen.
Så er den gal igen :-)
Min datter er lige blevet 6 måneder, og vi har været i gang med grød og mos i en måneds tid. Derudover bliver hun ammet.
I begyndelsen lavede jeg selv kartoffelmos, men hun spiste meget lidt og derfor gik jeg over til pulvermos og grød i stedet. Det er gået fint. Hun har dog ikke været oppe på en hel portion endnu, men hun har vist stor interesse for både grød og mos. Nu er jeg begyndt at lave havregrød selv og det har hun ikke brokket sig over. Jeg har dog bibeholdt pulver-kartoffelmosen.
Dét, der er problemet, er at hun de sidste par dage, slet ikke har villet have hverken grød eller mos. Hun gnider sig i øjnene og vender hovedet væk, selv om hun slet ikke er træt. Hun er helt pjattet med det vand hun får i en kop, men vil altså ikke spise. Kan det være fordi det har været meget varmt i vejret?
Hun spiser fint nok hos mig, men det kan måske også skyldes at hun spiser for meget hos mig. Jeg vil lige beskrive vores rytme. Der kan selvfølgelig være udsving men det er sådan generelt:
06 vågner og ammes
0730 ammes og sover ca. en time i soveværelset
930 får grød og bliver ammet
1030 bliver puttet i barnevogn og sover ca. en time
1230 får grød og bliver ammet
14 bliver ammet – sover en time i barnevogn
16 bliver ammet
17 sover en halv time i barnevogn
18 får kartoffelmos
19-1930 bliver ammet i soveværelset og bliver puttet
00 ammes
Jeg skal jo til at introducere hende for forskelligt kød men vil ikke gøre når hun i forvejen har mistet interessen for fast føde.
Hun er blevet meget bevidst omkring mig. Hun bliver ked af det når hun ser mig gå, og hvis hun er rigtig ked af det, er det kun mig der kan trøste hende. Det skal siges at hun altid kun er blevet ammet, og ikke vil have sutteflaske, så hun har været vant til at jeg altid er i nærheden. Kan det blive et problem nu og fremover? Ikke en gang hendes far kan bruges.
Håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Jane