Brev:
Mad i hånden - dårlig vane eller.....?
7. juni 2008
Alder:
11 mdr.
Mad i hånden - dårlig vane eller.....?
Hej Helen.
Jeg har lige et spørgsmål mere;-)
Når vi spiser aftensmad er Carolina begyndt at blive sur hvis ikke vi giver hende noget at sidde med i hånden samtidig.
Hun kan ikke styre en gaffel (den ryger på gulvet) og det der med at putte små stykker mad i munden selv, styrer hun heller ikke. Men et stykke brød, agurk, feberfrugt osv. er meget nemmere, og så spiser hun det jeg giver med gaflen. Vi synes bare begge (min mand og jeg) at det er en lidt dårlig vane, at skulle sidde med noget i hånden samtidig.
Vi har prøvet at lade være med at give hende noget og så bare lade hende blive sur. Hun spiser stadig bare under protest. Vi har eksperimenteret lidt. Og det er det samme hver gang. Har hun noget i hånden går det fint, har hun ikke er det med tårer og gråd vi spiser.
Det er jo os selv, der har skabt vanen, ved når vi har været ude (sket 3 gange), så får hun noget i hånden, så hun kan sidde med ved bordet længere end 10 min ;-)
Det skal jo være hyggeligt at spise.
Hvad mener du???
Med venlig hilsen
Charlotte