Brev:
Opstart med tilskudsmad
7. juni 2008
Alder:
5 mdr.
Opstart med tilskudsmad
Kære Helen
Min søn er nu 5½ måned, og han har trives rigtig godt på min mælk, så ifg. aftale med min sundhedsplejerske skulle han starte op med tilskudsmad ved ca. 6 måneder.
Jeg mener, at det ville være godt stille og roligt at komme igang nu, men min sundhedsplejerske strejker, så jeg vil rådføre mig med dig:
Jeg vil tilberede grøden selv (har tænkt mig at starte med risgrød) og har købt NAN 2 som pulver - er det det rigtige at anvende i grøden (når det er drikkeklart)?
Han vågner stadig flere gange om natten og får også mælk nogle af disse gange, hvis jeg ikke kan berolige ham med andet (ca. 3 gange fra 18.30 til 5). Jeg har fået det råd, at jeg skulle prøve med vælling. Tror du vælling inden sovetid ville hjælpe, og vil det være for meget at introducere både vælling og et måltid grød (efter formiddagsluren) samtidig? - han har aldrig tidligere fået MME eller flaske.
De bedste hilsner
Anna