Brev:
Madlede - 7 mdr.
14. marts 2004
Alder:
7 mdr.
Madlede - 7 mdr.
Hej :)
Min lille datter er (præcis idag) 7 måneder. Hun er en rigtig krudtugle, triller, møver og spræller og er rigtig glad. Men, men, men hun vil ikke spise.
Jeg giver hende mad (grød eller mos med frugtmos) om morgenen, når hun er stået op, til middag efter en lang lur, og først på aftenen inden hun er alt for træt, men hun afviser det for det meste. I perioder på 2-4 dage har hun spist som en hest, for derefter i en uge eller to fuldstændig at miste interessen igen.
Hun har inden for den sidste måned selv sagt stop for amningen, for at gå over til at drikke sin mælk af flasken (hvilket før var helt udelukket). Nu er hun så glad for flasken, at det stort set er det eneste hun vil have.
Jeg har som det seneste (efter råd fra egen sundhedsplejerske) skåret ned på, hvor meget mælk hun fik, for at det ikke skulle tage pladsen for den "rigtige mad", og prøvede i nogle dage at holde igen med flasken, indtil hun havde spist noget grød. Den første dag holdt hun lige indtil aften, før hun spiste noget, derefter er det gået bedre, men hun spiser kun 5-6 tsk-fulde, for derefter at lukke munden. Når jeg så tilbyder hende flasken, kan hun hurtigt gøre kål på 200ml.
Hun vejer 6,8 kg og har på de sidste syv uger kun taget 200 gram på. Det går mig efterhånden meget på. Jeg er virkelig ked af, at hun har det sådan med maden. Jeg har ellers gjort alt for at gøre måltiderne hyggelige og ikke at presse hende. Når hun afviser maden tilbyder jeg hende det igen 1/2-1 time senere.
Jeg synes bare ikke, at det kan fortsætte sådan her, men ved ikke, hvordan jeg skal give min datter et godt forhold til det at spise.
Med venlig hilsen
Julie