Brev:
Pludselig mere tryghedssøgende og ændret rytme
6. juni 2008
Alder:
7 mdr.
Pludselig mere tryghedssøgende og ændret rytme
Hej Helen.
Mit kursus gik super godt og Silas hyggede sig med min mor og det gik også fint med sutteflasken, så jeg havde ikke behøvet at være bekymret:)
Der er sket rigtig meget med ham de sidste uger. Han er begyndt at "kravle/krybe" og bevæger sig rigtig meget. Jeg er begyndt med tredje måltid om morgen og han spiser meget især til middag, gider ikke rigtig havregrøden om morgenen - tror det skyldes at det er lidt mere groft.
Selvom han får mere fast føde virker han mere sulten og er begyndt at ville spise mere om natten igen. Det gik godt med at putte, men efter mit kursus tager det lidt længere tid og jeg skal helst amme ham med nedrullet gardin i soveværelset så han kan falde til ro ( før prøvede vi ellers at skille amningen og søvn) og jeg skal blive i rummet indtil han falder i søvn. han virker nervøs for at jeg går.
Han sover fra ca 19.30 til ca 22/23 når vi går i seng han vågner ved at vi går ind i soveværelset og ender ofte med at give ham mad. (de dage hvor han venter til kl 24 med at få mad går natten meget bedre), så spiser han ca hver 3. time. han ligger uroligt og klynker i søvne.
Hvis jeg prøver at få ham til at sove uden amning bliver han først rigtig ked af det. Tidligere kunne jeg tit få ham til at sove igen, men på det sidste ender det med at han får mad.
Desuden er han meget morsyg (ikke om dagen) og far kan ikke putte og hvis han græder efter han er kommet i seng og min mand går der ind bliver han ked af det og er svær at få rolig igen og vender sig hele tiden for at se om det nu er mig der er der. Selvom han har spist meget om natten er han hurtigt sulten om morgenen. Efter at han vågner mere om natten sover han lidt længere om dagen.
Tror du han er sulten eller er det hans udviklingen - synes det er lidt tidligt med seperationsangsten??
Skal han have mere fast føde, synes allerede han spiser meget om dagen.
Kærlig hilsen
Charlotte