Brev:
Spiser om natten...
6. juni 2008
Alder:
9 mdr.
Spiser om natten...
Hej Helen.
Nu er jeg allerede tilbage med nogle spørgsmål omkring Jacob. Jeg håber virkelig du kan hjælpe for han har virkelig taget en drejning.
Der har aldrig været putteproblemer med Jacob og han sover i sin egen seng indtil midt på natten, hvor jeg desværre har fået den dårlige vane at tage ham med over i vores seng.
På et tidspunkt var jeg meget træt af at stå op og hente ham over til amning, give sut osv og så sov vi alle meget bedre hvis han lå lige inden for rækkevide.
Den sidste natamning var holdt op for en halvanden månedstid siden og vi sov godt om natten allesammen.
Men... pludselig for 14 dage siden begyndte Jacob at vække mig en gang i timen og ville ammes. Han demonstrerer meget stærkt hvis ikke han får sin vilje, og vi kan slet ikke få lov at putte sutten i munden på ham. Han laver flitsbue og begynder at græde hvis ikke jeg tager ham op og sidder med ham i favnen. Det gør jeg selvfølgelig men han lægger sig ikke til at sove før han har fået bryst og han gør alt hvad han kan for at få fat i det. Jeg sover i en top men han kæmper for at komme ind til de bryster.
Jeg har været nødt til at give ham brystet, da min mand har været bortrejst i 4 dage og jeg har været helt alene. Det er svært at skulle være på hele dagen hvis jeg slet ikke får sovet om natten, så jeg følte mig nødsaget til at give ham brystet så jeg kunne få lidt søvn.
Nu er min mand hjemme igen og vi forsøgte forleden nat at nægte ham brystet med det resultat at Jacob så bare valgte at være vågen hele natten. Han var ikke ked af det, med mindre vi forsøgte at lægge ham ned og få ham til at sove, så vi gik på skift rundt med ham på armen indtil han tilsidst gav op og lagde sig til at sove ved halvfemtiden.
Måske skulle vi have fortsat sådan, men dagen efter fik vi gæster fra Danmark og vi var begge så trætte at vi ikke fortsatte.
Nu vækker han mig hver anden time og han spiser og sutter i en halv time. Jeg har forsøgt at liste brystvorten ud af munden på ham men han protesterer og holder godt fast. Han sover simpelthen ikke før maven er fyldt op med mælk.
Jeg forstår ikke hvad der er sket? Der har aldrig været problemer med at putte eller sove om natten. Jacob har fra første dag altid vidst at man sover om natten og er vågen om dagen.
Han får meget at spise i løbet af dagen, får de måltider han skal have, og han spiser altid op. Og stadigvæk påvirker det store mælkeindtag om natten ikke hans madindtag om dagen.
Han blev indtil for 14 dage siden ellers kun ammet morgen aften og sen aften/nat. Altså 3 gange og var fuldt tilfreds med dette.
Nu har han også sat min mælkeproduktion i vejret igen og det er jeg lidt træt af, ligesom jeg er træt af at blive vækket hver anden time natten igennem.
Hvad skal vi gøre?
Er det farmand der skal tage denne kamp alene? Og hvad skal han gøre?
Vil det hjælpe at flytte ham ind på sit eget værelse?
Det skal lige nævnes at Jacob kravler og rejser sig op af alting og er selvfølgelig også mere motorisk urolig om natten nu. Står flere gange om natten op på alle fire med halvt lukkede øjne osv. Men det hører vel alderen til.
Han sover fint om dagen, ikke voldsomt længe så det er ikke fordi han ikke er træt om natten.
Hvad kan der være sket og har jeg mon gjort noget galt??
Håber sådan du kan hjælpe mig. Og forresten stor tak for dine tidligere svar. De har hjulpet meget.
Mange hilsner
trætte Trine og ammeglade Jacob (-: