Brev:
Opmærksom på sin afføring og lære at dele med de andre børn
5. juni 2008
Alder:
2 år
Opmærksom på sin afføring og lære at dele med de andre børn
Kære Helen
Jeg har en datter der bliver 2 senere i denne måned. Hun har i den seneste tid været god til at komme og sige, når hun har lavet i bleen.
De sidste par dage er hun begyndt at sige "puha" selv om der intet er. Hun bliver helt hysterisk, hvis vi ikke skifter bleen - også selv om der hverken er tisset eller lavet stort.
Hun kommer så gentagne gange og siger "puha" og til tider er der lidt. Det er som om hun ikke bliver færdig. Hun bliver også halv hysterisk mens hun laver. Tilsidst bliver hun jo så færdig, men efter nogle timer, når hun skal lave igen, så starter det hele forfra.
Hvordan kan vi hjælpe hende. Det er jo synd, at hun ikke kan få ro til at gøre sig færdig.
Et andet spørgsmål jeg har er, når hun har jævnældrende børn på besøg, må de overhovedet ikke røre hendes ting eller hendes højstol. Hun bliver rigtig ked af det. Hvordan hjælper vi hende, så andre kan lege med hendes ting.
Også hvis andre børn hun ikke kender så godt, rører hende, bliver hun hysterisk eller ked af det. Er det normalt eller er hun meget nærtagende?
På forhånd tak.
Lene