Brev:
Vand af sutteflasken
31. maj 2008
Alder:
7 mdr.
Vand af sutteflasken
Hej Helen.
Et hurtigt spørgsmål, som nemt havde kunnet have været klaret af min egen sundhedsplejerske - hvis altså ikke det lige var for strejken!
Jeg er lidt usikker på, om min søn får tilstrækkeligt med væske. Han ammes 5 gange dagligt (i overensstemmelse med dine anbefalinger vil jeg snart reducere til 4 daglige amninger, men han har en svær periode lige for tiden, hvor han er mere følsom og pivet end normalt, så jeg synes, at han [og jeg!] har brug for den ekstra hyggestund lige for tiden).
Derudover tilbyder vi vand af tudekop (jeg er klar over, at tudekoppen ikke anbefales, men det er nu engang det, han bedst kan finde ud af at drikke af) et antal gange om dagen. Han får dog ikke drukket de helt vilde mængder, samlet set måske et par deciliter, af koppen dagligt. Da hans afføring er sådan lidt tør i det (har nærmest konsistens som modellervoks) har vi de sidste dage tillige ladet ham drikke vand af en sutteflaske. Det får lige lokket lidt ekstra vand indenbords, formentlig fordi flasken har nyhedens interesse (han vil rigtigt gerne holde den selv, og lader vi ham gøre det, så labber han en lidt større mængde vand i sig).
Men, men, men....er det tosset af os at vænne ham til flasken på nuværende tidspunkt? Han vil jo snart skulle af med den igen. Han har ikke forstoppelse (har afføring ubesværet 3-4 gange dagligt), så måske får han væske nok.
Med venlig hilsen
Stine