Brev:
7 årig med natteskræk
15. marts 2004
Alder:
7 år
7 årig med natteskræk
Vores datter på 7 år lider af natteskræk, som beskrevet andetsted her på siden. Hun er skrækslagen, gentager "jeg har det så dårligt", "jeg vil ikke være her", har vidt åbne øjne, men er slet ikke til at komme i kontakt med.
Et "anfald" kan vare op til 15-20 min før hun igen er helt vågen. Efter anfaldet er hun ok men træt.
Hun fortæller at det går hurtigt inde i hovedet på hende og at hun ikke kan følge med.
De aftener hun har anfald, kan det ske igen 2-3 gange mere i løbet af natten.
Hvornår vokser børn almindeligvis fra disse anfald? Er det mon særligt sårbare børn det især sker for? Vi har søgt en årsag, måske for meget sukker inden sengetid?
Har du en idé til, hvordan vi bedst og hurtigst muligt får hende til at blive nærværende igen, når hun har anfald?
Tak:-) for nogle gode svar