Svar: Hovedomfang, højde og vægt
28. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Kære Pia
Det lyder som om at du generelt har en stor og dejlig dreng. Han er blevet undersøgt på mange måder og lyder til at trives og have det godt. Det må have været en forfærdelig oplevelse for jer at blive indlagt og jeg håber du er okay?
Det er rigtigt at han længde og vægtmæssigt er en stor dreng og derfor vil det også være naturligt at han har et lidt stort hoved. Det at have et stort hoved kan også være arveligt - nogle har naturligt bare større hoveder end andre ... Den med det største hattemål plejer at skulle give øl efter eksamen:o)
Jeg vil dog give lægen ret i at hovedomfanget er lidt større end gennemsnittet og jeg synes det er relevant at han undersøger din dreng og jævnligt måler hovedomfang for at se om hovedet følger kurven, som det skal. Der er jo ikke noget i vejen for at have et lidt stort hoved, hvis det bare vokser som det skal - måske har det været stort hele tiden...?
Du kan gå ind i livets bog på medlemssiden og indtaste alle hans mål fra fødslen, så kan du se hvordan han følger de forskellige kurver.
Jeg synes det lyder fint at lægen holder øje og måler ekstra gange. Det lyder ikke som om at det på nuværende tidspunkt er nødvendigt med yderligere undersøgelser. Det lyder som om at I er i gode hænder hvor I bor:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske