Brev:
Hvor meget mælk skal hun have nu?
15. marts 2004
Alder:
7 mdr.
Hvor meget mælk skal hun have nu?
Hej Helen,
Så har jeg og Emma igen brug for din gode ekspertise :-)
Hun nærmer sig nu de 7 måneder og spiser godt med grød, 3 gange om dagen, gode portioner, specielt når jeg rammer det rigtige tidspunkt ;-)
Hun sover stadig ikke meget om dagen, ca. 1½ time formiddag og eftermiddag. Jeg har også prøvet at amme inden hun skal ud, også prøvet flaske, men hun er mæt og bliver bare sur.
Mit spørgsmål er, hvor meget mælk hun skal have nu. Jeg føler lidt, at hun ikke har interesse i brystet så mange gange, som hun har haft. Den sidste tid har jeg ammet 4 gange om dagen. Morgen, middag, sen eftermiddag og nat. Her på det sidste sover hun lidt bedre og længere om natten :-) og jeg ammer måske kl. 03 eller 05 og så gider hun faktisk ikke brystet, når vi står op kl. 06, ej heller 1-2 timer senere, men synes at foretrække grød kl. 08.
Og det er jo også den rigtige vej, men jeg vil jo bare være sikker på, at hun får nok mælk...! Jeg føler selv, at hun om natten får en ordentlig portion, om du forstår og om dagen måske lidt mindre, men stadig god amning. Jeg bruger jo næsesprayen og det er flere gange sket, at jeg har brugt den og hun ikke er interesseret og det er jo lidt træls...
Ellers er vi begyndt på kraniosakral-terapi, idet hun stadig er urolig til trods for at kolikken er gået væk. Så vi må se, hvordan det går med det hele.
Bør jeg malke ud løbet af dagen for at holde produktionen oppe? Sidst jeg begyndte at springe middagsamningen over følte jeg, at jeg fik mindre mælk (klart med længere intervaller).
Men har jeg ikke ammet så længe nu, at mit system vil kunne finde ud af færre amninger uden at gå i stå? Eller sker det for nogen?
Jeg vil jo gerne amme så længe så muligt...
Glæder mig til at høre fra dig.
Mange hilsner og knus fra
Lisbeth