Brev:
Jerndråber - 10 mdr.
28. maj 2008
Alder:
10 mdr.
Jerndråber - 10 mdr.
Hej Helen.
Først vil jeg fortælle dig, at efter mit sidste brev, fik Sofia udslæt fordelt over det hele, mest på kinder, fingere, og plamager på benene. Hun kom til læge, og hun havde forsat lungebetændelse + et meget rødt øre. Og fik endnu en penicillin beh.
Udslætten mente lægen var pga infektionen i kroppen. Udslætten er næsten også væk (hun stoppede penicilin søndag), men hun har rigtig tør hud de steder, hvor udslætten har været(er). Jeg smører to gange dgl. med derma baby creme. Men er der noget som er bedre?
Hun har ikke været i dagpleje hele sidste uge, men startet igen i mandags. Det har været nogle hårde dag, at afl. hende, men det er vel naturligt nok, oven på alt det her.
Min dagpleje mor har meget svært ved at få hende til at tage flasken. Jeg har ingen problemer herhjemme. Men hvis hun kun får en flaske ca 200ml herhjemme, og havregrød lavet på mme, så skal hun vel have jerndråber? Men spørgsmålet er så, kan hun få for meget jern. Hvis hun nu en dag får 400ml mme, og samtidig jern, hvad sker der så?
Det er lidt svært, helt at holde øje med, hvor meget hun får. Når der er mme i grød og dagpleje mor giver så noget af det i kop.
Og er der andre ting hun skal have, ud over jern, hvis hun ikke får de 400 ml.?
Og skal jeg så lade være med at give flaskerne i weekenderne, selvom jeg godt kan få dem i hende? Eller er det forvirrende for hende, at så får hun og så ikke?
Du undrede dig sidst over, at Sofia skal have spist morgenmad hjemmefra, når hun skal afl. så tidligt. Det er vores dejlige kommune der har bestemt det. Ingen morgenmad til dagpleje børn.....
Når man det ikke en enkelt dag pga man f.eks har sovet over sig, så gir hun hende selvfølgelig noget, men ellers er det ikke med i "pakken".
Endnu engang tak for dine gode svar....
Hilsen
Sofia og Maria