Brev:
Overgang til erstatning
14. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Overgang til erstatning
Kære Netsundhedsplejerske
Jeg har en søn på 3½ måned, som jeg ammer fuldt ud. Han har endnu aldrig fået MME, og jeg har fra starten haft den ambition at amme til han er 4 måneder.
Når han bliver ca. 4 måneder, er han til gengæld nødt til at skulle 100% over på MME, da jeg skal påbegynde mit arbejde når han er ca. 4½ måned gammel. - Heldigvis holder far ½ års orlov herefter. Jeg har et job hvor jeg rejser en del, og det vil derfor være urealistisk at fastholde f.eks. aftenamning.
Min søn vokser hurtigt (var ved fødslen under middelstørrelse og ligger nu pænt over gennemsnittet), og viser allerede nu stor interesse for det vi spiser.
Mit spørgsmål er kort og godt: Kan jeg stoppe amning og lade ham få MME, og samtidig starte forsigtig op med grød, eller vil det være mere hensigtsmæssig at "køre ham ind" på MME i en periode inden vi begynder at give ham andet mad?
Et lille tillægsspørgsmål: Skal jeg vælge den almindelige blå Allomin, eller skal jeg vælge den der hedder Allomin 2?
Tak for en god hjemmeside!
Med venlig hilsen
Anita