Brev:
3 mdr og bange for lyde
12. marts 2004
Alder:
3 mdr.
3 mdr og bange for lyde
Hejsa
Tak for en meget god brevkasse. Skønt at man ved et klik kan få gode råd.
Jeg har en datter på 3 mdr. Da hun var "helt ny" tog jeg nogen gange føntøren for at varme, pusle og hygge om hende. Det elskede hun. For ca en måned siden startede hun med at blive utrolig bange for høje/pludslige lyde. Mundvigen hænger nedad med det samme og hun skriger virkelig højt. Det kan godt tage 15 min at trøste hende. Føntøren tør jeg slet ikke tænde, for hun bliver så ulykkelig. I løbet af dagen hører vi cd'er og radio, men så snart der bliver skruet lidt op bliver hun ked af det. Er det en normal reaktion?
Hun vejer 6500 gram, får MME og spiser ca 1000 ml i døgnet. Sover virkelig godt og er utrolig aktiv. Herhjemme er der altid meget gang i hende, men så snart vi ikke er på hjemmebane kan hun godt virke stille.
I løbet af dagen leger jeg med hende, synger, går ture, mødregruppe og svømmehal. Jeg bliver alligevel i tvivl om jeg stimulerer hende nok? Måske du slet ikke synes jeg har et "problem". Men kan jeg evt gøre noget for, at hun ikke bliver så bange for lyde?
På forhånd tak
M