Brev:
Madplan nu og fremefter
21. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Madplan nu og fremefter
Kære Helen
Jeg har en søn, der bliver 4 måneder på mandag, og jeg har brug for nogle gode råd til at introducere skemad for ham.
Min dreng har siden fødslen fået både bryst og modermælkserstatning og trives stadig fint med, og tager fint på - han vejer 7200 gram - og sover godt om natten. Jeg forestiller mig at fortsætte med dette et stykke tid endnu, men vil gerne så småt igang med at introducere ham for skemad.
Hans nuværende madplan ser ud som følger:
Morgen: 175 ml MME
Frokost: bryst + 150 ml MME
Eftermiddag: bryst + 150 ml MME
Aften: bryst + 200 ml MME inden sengetid.
Nat: bryst
Ovenstående plan følger han meget stabilt med få udsving.
Hvor længe vil du foreslå, at jeg fortsætter med den plan? Og hvornår er det en god idé at begynde at introducere skemad? Og hvad vil du foreslå til sådan en madplan med skemad og hvor længe skal jeg følge den?
På forhånd tak for hjælpen!
Med venlig hilsen
Anne-Mette