Brev:
Dårlig af modermælkserstatning?
12. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Dårlig af modermælkserstatning?
Vi har en dreng på 3½ måned som er 100 % ammebarn, men vi har så småt øvet os med en flaske med modermælkserstatning, da jeg nogle aftener har følt, at jeg kun lige præcis havde nok.
I går eftermiddag fik vi ham så til for anden gang at tage 75 ml blå allomin. Det gik ikke så hurtigt, men det gik. To timer senere blev han så ammet og en time efter dette gylpede/kastede han op - ret voldsomt af to omgange. Det skal dertil siges, at han aldrig har gylpet det allermindste. Han virkede fuldstændig uberørt, men moderen blev ret forskrækket.
Inden han blev lagt i seng fik han tilbudt bryst, men spiste ikke så meget. I løbet af natten spiste han som vanligt 3 gange og i dag har der ingenting været. Den første gang han fik odermælkserstatning (for 1½ uge siden) spiste han også ca. 75 ml og der skete ingenting.
Kan det alligevel være sådan, at han ikke kan tåle det? Og hvad skal vi så i stedet indkøbe?
Med venlig hilsen
Charlotte