Svar: Vores datter sover ikke godt om dagen
2. juni 2003
Alder:
5 mdr.
Hej Lone S
Som udgangspunkt skal du sørge for at jeres datter har god mulighed for at rulle/trille og i det hele taget bevæge sig fysisk i løbet af dagen. En tur i svømmehallen plejer at kunne få de fleste børn til at sove efterfølgende.
Men når det er sagt, så synes jeg at I skal begynde at give jeres datter noget mere fast føde i form af grød. Tilbyd hende grød 2 gange dagligt til at begynde med og giv mælk (amning) som hidtil. Grød lavet af majsmel, rismel eller hirseflager er meget velegnet som den første skemad, da de er milde i smagen. Du kan også forsøge med grøntsagsmos, f.eks. mos lavet af kartofler eller gulerødder.
Sørg også for at lave faste rutiner. Faste ritualer/rutiner er alfa og omega, når børn skal sove uanset om det er om dagen eller om natten.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske