Brev:
Uroligt barn - 6 mdr.
9. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Uroligt barn - 6 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en dreng på 6 md, som jeg ikke rigtig ved, hvad jeg skal stille op med. Han har altid været et utroligt aktivt barn, og en rigtig "dreng", som elsker at pjatte, grine og lege.
De første tre måneder havde han de typiske "kolik-symptomer", og gik til kiropraktor med gode resultater. Da han var 3 md. havde jeg ikke længere mælk nok til ham, og vi gav ham derfor mme. Her viste det sig hurtigt, at han ikke kunne tåle komælk, og han får derfor nutramigen. Da han var 4 md. begyndte vi med grød, og da han var 5 md. startede vi på grøntsagsmos.
Han bliver ikke længere ammet, da han afviste brystet (han var omring 5½ md). Al hans mælk kommer derfor fra nutramigenet. Han har altid været en sulten dreng, og spist alt, hvad der er blevet serveret.
Generelt reagerer han voldsomt på forandringer. Da han fik hans første tand, skreg han i to dage, havde røde og hævede gummer, rød numse og let feber. Tand to var næsten lige så slem.
Gennem den seneste uge, har han forandret adfærd. Han er irriteret og sur, sover dårligt om natten og vil ikke spise og drikke som han plejer. Bl.a vil han ikke have sin vælling, og vi har svært ved at få ham til at tage både grøden og hans mme.
Han har fået en lille kyllingekødbolle blendet i sin grøntsagsmos 3 gange, og i går fik han et lille stykke ovnbagt torsk. Han har godt kunne lide begge dele. Tænker om den ændrede adfærd kan skyldes introen til kød/fisk??? Skal også lige nævne at alt hans mad er hjemmelavet og uden mejeriprodukter.
Hans dagsskema ser sådan ud:
kl. 7-8 Grød med frugtmos, vand i kop
kl. 8-9 Tilbydes 120 ml. mme, inden han puttes
kl. 9-11 Sover ca. 1½ time
kl. 11-12 Grød med frugtmos, vand i kop
kl. 13-15 Sover ca. 1½ time
kl. 15-16 Tilbydes ca. 150 ml. mme.
kl. 18 Grøntsagsmos med fisk/kylling, vand i kop, agurk/gulerod til at tygge i
kl. 19.30-20 Vælling/mme ( alt fra 150 - 350 ml.)
kl. 20- 03/05 Sover
kl. 03/05 mme (200 ml).
kl. 06-07 Godmorgen
Jeg har prøvet at følge dit råd om ikke at give mælk ml. kl 24 og 06 (han fik så en flaske kl. 24 i stedet for), men eneste resultat har været, at han stadigt vågner ml. 3 og 5 og insisterer på de 200 ml mme!
Jeg tænker om du kan se noget ud fra ovenstående beskrivelse samt skemaet, som vi kan ændre på for at hjælpe ham?
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Christina