Brev:
Motorisk uro, søvn og seperationsangst
9. maj 2008
Alder:
10 mdr.
Motorisk uro, søvn og seperationsangst
Hej igen.
Vil prøve at være kort.
Min dreng på 10 måneder er begyndt at sidde og rejse sig om natten, han sover virkelig dårlig og er vågen og skriger op til 10-20 gange. Nogle gange ligger han 1-1,5 time vågen og kan ikke falde i søv igen om natten. Han sover om formiddagen feks fra 8-10 og eftermiddagen fra 14-15 ca, og alligevel kan han ikke finde ro. Det føles som om at da han blev ti måneder ændrede han sig helt vildt.
Jeg ved at det er en fase men det er en af de hårde. Han skælder også ud nu og reagere kraftigt ved nej, eller hvis han tror at man tager noget fra ham. Eller når jeg rent faktisk tager noget, som hans tandbørste, når den har været med rundt et stykke tid. Han kravler, rejser sig ved alt, slår sig, udforsker... Og samtidig med det her søvn halløj, så er han begyndt at spytte sin mad ud. Alm mad som han ellers har spist ryger ud. Ikke for at undersøge men bare ud...adhr ud..
Det hele er ret frustrende. De sidste to nætter har han til sidst efter en meget dårlig første del af natten, blevet lagt i sin barnevognskasse på gulvet på hans værelse. Den begrænser at han kan vende sig hele tiden og gør at han sover nemmere. Men hvad så...Har prøvet med håndklæder i sengen som en kant rundt, men han vender sig alligevel og blir alt for varm. Sover allerede nu kun i kort body og næsten uden dyne.
Synes det er svært og utrolig synd for ham om natten fordi det jo efterhånden tager på os begge to. Han er ikke startet dagpleje endnu, og synes ellers at vores dage er som de plejer, bortset fra at han virker meget anderledes ofte.
Hvad tænker du ? Kan seperationsangsten påvirke hamm til alt det her. Han er nemlig aldrig bange når vi går, hvis jeg er i et andet rum, kommer han bare ud. Han er ikke en af dem der skriger fordi de tror at man er ved at gå
Med venlig hilsen
Pia