Brev:
Vågner om natten efter sygdom
7. marts 2004
Alder:
9 mdr.
Vågner om natten efter sygdom
Hejsa
Min datter på 9 måneder er begyndt at vågne flere gange om natten. Hun har været syg flere gange med ondt i ørerne osv. og i sidste uge var hun syg med meget hoste osv. Samtidig har hun på under 1 uge fået 3 nye tandfrembrud, så hun har haft et par hårde uger på det sidste. Først vågnede hun om natten pga. tilstoppet næse, så pga. hoste og nu ved jeg ikke længere hvorfor, for hun virker rask igen?
Jeg tror ikke det er ørerne, da jeg efterhånden kender tegnene samtidig med at hun ikke vågner hver time, ligesom når hun har ondt i ørerne. Om dagen er hun meget glad, men har også svært ved at sidde og lege selv. Hun kan endnu ikke kravle, og jeg tror at det måske frustrerer hende lidt, at hun ikke kommer omkring? Hun kommer op på alle fire fra siddende stilling, men falder så på maven hurtigt igen, selvom vi hjælper hende på alle måder og motiverer hende.
Når hun vågner om natten farer hun hurtigt op i det røde felt og det hjælper kun hvis JEG tager hende op og trøster, så kan jeg 10 min. efter ligge hende igen og hun falder langsomt i søvn igen. Det er som om at hun er blevet mere mor-syg i disse dage også. Kan det være pga. sygdom, tænder, seperationsangst, mor-syg eller? og hvor længe mon det bliver ved?
Jeg lader være med at amme hende om natten, selvom det ville være det nemmeste, da jeg stadigvæk ammer aften + morgen, men jeg er bange for at hun vænner sig til at skal ammes om natten, så hun får blot en tår vand.
Hvad kan der være i vejen med min pige og hvorfor vågner hun pludselig og er ulykkelig?