Brev:
Hvordan med mad?
7. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Hvordan med mad?
Hej Helen.
Da det er ca. 2 måneder siden jeg havde besøg af sundhedsplejersken, og da hun nu er i strejke, vil jeg gerne høre dig om hvad jeg gør mht. mad.
Isabella er nu 6 mdr. og jeg er startet stille og roligt med Hirsegrød med æble (det købte, men påtænker at lave det selv)
Min aftale med sp var at hun sagtens kunne nøjes med MME indtil hun blev 6 mdr., hvis hun virkede tilpas med det. Og det har hun gjort. Dog spiser hun ikke vildt meget ad gangen - ml. 100 og 150 ml ca.hver 3. time. Men hun er glad og sover rigtigt godt om natten og om dagen.
Jeg giver hende lidt grød omkring kl 17.00, og hun spiser det også uden problemer, men jeg har svært ved at bedømme hvornår hun har fået nok og om det hun får overhovedet mætter. Tror hun får en 20-30 små teskefulde, og så virker det til at hun ikke vil have mere.
Men jeg er på Herrens mark mht. det grød der. Fordi jeg ved for det første ikke hvilke muligheder jeg overhovedet har at vælge mellem og hvor meget jeg skal erstattet MME med grød i løbet af dagen og hvordan. Kan du hjælpe mig med det?
OG hvornår må hun få kartofler? Altså most.
Endvidere har jeg læst at man godt kan give dem vand. Hvordan og hvorledes foregår det? Skal jeg købe et plastikkrus med tut eller? og hvordan ved jeg om hun er tørstig eller sulten?
En anden ting er mht. jerndråber. Er det ikke noget jeg skal begynde at give hende snart?
Og så lige en sidste ting: Hvornår kan jeg lade være med at skolde flaskerne inden brug eller kan jeg overhovedet det?
Det er en helt ny verden at træde ind i igen, især fordi jeg virkelig har haft fuldstændig styr på det der MOR-ting i et par måneder, og med MME,og nu står man der igen, fuldstændig usikker og i tvivl. :-D...men sådan er det jo nok...
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Camilla og Isabella