Svar: Skærer tænder - 7 mdr.
7. marts 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Janne
Mange børn skærer tænder, både når de sover, men også i vågen tilstand. Det kan være uudholdeligt for de som skal høre på det, men barnet generer det ikke.
For de fleste børn vil de gå over af sig selv og bare være en dårlig vane, de har fået i en periode. Hvis det fortsætter vil det naturligvis være en god idé at du nævner det for tanlægen, når han bliver så gammel at han skal ses af en sådan.
Det er forskelligt hvornår de enkelte kommuner tilbyder første tandlæge eftersyn. Nogle steder er det når barnet er 1½ år gammelt og andre steder første, når barnet er et år. Hvis du bliver meget urolig står det dig dog altid frit for at ringe til tandplejen og bede om et godt råd.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske