Svar: Pige på 3 mdr. skriger
7. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Kære bekymrede mor
Egentlig har du allerede svaret på dit spørgsmål selv:o) Der er to grunde til at din datter skriger. Den ene er at hun er træt og ikke orker flere stimuli, at græde eller skrige er en måde at sige fra på. Det er derfor meget fint at du putter hende, når hun viser tegn på at hun har fået nok og trænger til ro.
Den anden grund er at hun øver sig i lyde af forskellig variation. Øvelsen i at træne sin stemme med pludrelyde, gurgle lyde og høje skrig er en helt naturlig øvelse, som børn laver. Nogle gange bliver deres stemme så høj at de selv bliver forskrækket over det.
Din datter lyder derfor til at være sund og i fuld vigør og du har derfor ingen grund til bekymring.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske