Brev:
Pige på 3 mdr. skriger
7. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Pige på 3 mdr. skriger
Hej
Vores datter på 3 mdr. har er meget stort temperament. Hun kan skrige så vi holder os for ørerne, og så det næsten gør ondt i hovedet. Der er ikke nogen af os der er temperamentsfulde, men jeg var det som barn.
Det er som regel hvis hun ikke lige vil det vi prøver at lege med hende, eller som i øjeblikket har hun svært ved at koncentrere sig, når jeg ammer hende. Hvis der er en lyd et andet sted, så er det mere spændende. Når jeg så prøver at ligge hende til igen, så skriger hun.
Hun kan meget godt li at ligge alene og lege, og vil ofte næsten hellere det end at sidde stille på armen. Vi tager hende tit op af kravlegården og synger, leger osv med hende, og det virker som hun synes det er hyggeligt. Hun griner, smiler eller brokker sig ikke imens, og fordi hun siger fra ligeså snart der er noget hun ikke vil, så tager vi det positivt, når hun ikke siger fra.
Hun pludrer, smiler og er meget aktiv med arme og ben, så jeg er ikke i tvivl om hun trives. Hun virker meget nysgerrig, så nogen gange, føler jeg at det er fordi der ikke sker nok, eller fordi hun ikke rigtig selv kan "følge med" (vil for meget i forhold til hvad hun kan)? Hvis der ikke sker noget nyt hver andet øjeblik så bliver hun små irriteret.
Når vi er nogen steder, kan familien blive helt bange for hende, når hun skriger! Hun er meget mor syg, men har ikke problemer med at være hos andre på armen (jeg er meget alene med hende, da hendes far arbejder meget).
Er der nogen gode råd til os? Nogen gange, så kommer det når hun er træt, så ligger jeg hende ud og sove når hun starter med at blive pyldret og meget hurtigt efter skriger! Hun falder som regel i søvn imens jeg pakker hende ned. Men det er ikke altid hun skriger fordi hun er træt, det kommer også nogen gange selvom hun er glad og tilfreds, så kan det være en kombination af hun synes lyden er sjov, og at hun har temperament?
Jeg ved godt det er svært at svare på når du ikke kender hende, men jeg håber du kan hjælpe alligevel?
En bekymret mor