Svar: Tynd mave - 4 mdr.
7. marts 2004
Alder:
4 mdr.
Den dårlige mave hos din dreng kan godt hænge sammen med at du selv har fået lidt dårlig mave. Den mad du spiser er jo det du laver mælk af, så nogle gange vil man også kunne se en ændring i barnets afføring, hvis du har spist eller drukket et eller andet, som du ikke plejer.
Med hensyn til start af skemad, så synes jeg du skal vente med at give andet end modermælk til din søn er 5½-6 mdr, hvis han trives på dette og I begge har det godt med det.
Virker han meget interesseret i den mad du spiser og følger dig tæt med øjnene og måske begynder at vågne om natten osv. så er det tegn på at han er klar til at forsøge med lidt skemad. Her kan du så forsøge med lidt majsgrød eller risgrød og evt. lave det på din egen mælk i begyndelsen, så omvæltningen ikke er så stor.
Held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske