Brev:
Opdragelse af dreng på 3 1/2 år
7. marts 2004
Alder:
3 år, 6 mdr.
Opdragelse af dreng på 3 1/2 år
Vi har en dreng på 3 1/2år, som vi ikke helt kan greje, hvordan vi skal behandle i forskellige situationer. Han er som regel en sød og kærlig dreng, men har perioder hvor han går helt over gevind.
Eksempel fra forleden dag:
Han kom ind i vores seng midt om natten, fordi han havde drømt og sov så derinde resten af natten. Så om morgenen da han vågnede var det galt med det samme, blev stik tosset over at der ikke var vand i hans vanddunk (som han har med i seng), selvom det var der. Ville have jeg skulle fylde den op til trods for der var vand i. Jeg gjorde det ikke for han skal ikke tage bestemmelse over den slags, mener jeg.
Nå så til morgenmaden så var den gal igen for hans ske kom ned i tallerkenen og rørte morgenmaden og det gik jo ikke, så den helt store tudetur igen.
Så til tøjet, nej han ville ikke vaskes, for det passede ham heller ikke, så skreg han igen.
Han kan skrige så man tror, ja undskyld jeg skriver dette, at han ikke er helt normal, for han bliver ved i en uendelighed.
Lige meget hvad vi gør, er det aldrig godt nok, trøster ham ja så bliver han næsten mere sur og gør vi ikke, så er det også galt.
Jeg forstår ikke han er så arrig, men det er næsten hver dag der er noget og hvis ikke, så roser vi ham konstant, når han er sød, for at han skal mærke at vi alle har det bedst, når han er sådan.
Han har en lillebror på 11 mdr som efteraber ham og skriger (han ved jo ikke bedre) og så bliver den store stiktosset på ham, men gør ham dog heldigvis aldrig noget ondt.
Hjælp os, hvad gør vi galt?
Vi har også prøvet at sætte ham ind på værelset og sige til ham at vi andre vil ikke høre på det skrigen og han må komme ud igen, når han er holdt op. Så siger han som regel med det samme jeg er færdig (imens han stadig er helt oppe og køre).
Håber du kan hjælpe os lidt?