Svar: Problemer med vuggestue
7. marts 2004
Alder:
22 mdr.
Kære ulykkelige mor
Da jeg læste dit brev, blev jeg mere og mere uforstående og tænker at det kan da simpelthen ikke passe. Jeg har da aldrig hørt noget lignende.
For det første er det naturligt at børn har afføring også når de sover. Og det er da pædagogernes arbejde at skifte ble på børnene uanset om de synes at det er belejliget eller ej.
Derudover så skal børn da ikke placeres i en kravlegård, men have lov til at bevæge sig rundt og undersøge. Især et barn på 22 mdr - hvad i alverden laver hun i en kravlegård?
For det tredie høreer det ingen steder hjemme at de ikke ved, hvad din datter hedder og slår det hen som en spøg. Din datters navn er Cecilie og det skal hun kaldes!
Som sundhedsplejerske tænker jeg at der da må være et eller andet I hver især har misforstået. At personalet og du er 'gået forbi hinanden'. En historie har altid to sider og det her lyder så utroligt at den anden side kræves at blive hørt. Jeg synes derfor det vil være en god idé at du taler med lederen i vuggestuen om, hvad du har oplevet og hører deres version.
Der er som regel tilknyttet en sundhedsplejerske til institutionerne, som blandt andet ser på at hygiejnen i institutionen er i orden. Jeg vil derfor tro, at hvis du kontakter sundhedsplejen i kommunen, kan du få at vide, hvem der er tilknyttet den pågældende institution og forhåbentlig kan du få en samtale med hende om, hvad du har oplevet.
Som mor må jeg til gengæld sige at hvis den historie du fortæller er sand, så ville jeg forsøge at finde en anden løsning for pasning af mit barn.
Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske