Brev:
Fornuftig ernæring til en lille gut på 7 mdr
6. marts 2004
Alder:
7 mdr.
Fornuftig ernæring til en lille gut på 7 mdr
Kære sundhedsplejerske
Jeg har jordens skønneste dreng på 7 måneder. Indtil han var 4 måneder levede han udelukkende af Nan 1, men da han blev 4 mdr., begyndte vi at give ham grød og mos, og det er han efterhånden også blevet rigtig god til. En almindelig dag ser således ud.
Kl. 7:00 Havregrød (1½ portion)
Kl. 9:00 Nan 1 (ca. 150 ml.)
Kl. 12:00 Majsgrød (1½ portion)
Kl. 15:00 Nan 1 (ca. 200 ml) (+ frugt)
Kl. 18:00 Grøntsagsmos m. lidt kød
Kl. 20:00 Nan 1 ( ca. 150 ml.)
Han stortrives, er glad og aktiv og sover også rigtig pænt om natten, men netop fordi, det går så godt med grøden og mosen, så bør jeg vel efterhånden udvide det lidt, og det er her mine tvivl kommer. Når jeg læser om ernæring, så er 6-9 mdr. slået sammen, og det kan være lidt svært at forholde sig til, når man har en søn på 7 mdr....
Skal jeg fortsætte med at give ham flaske 3 gange om dagen, eller skal jeg begynde at skifte flaskerne ud med mere fast føde?
Hvis jeg stopper med en eller flere af hans flasker, så er jeg bange for, at han ikke får mælk nok?
Har jeg forstået det rigtig, når jeg mener, at han gerne må drikke modermælkserstatning fra brikker, uden at det bliver varmet?
Jeg blender hans grøntsager og hans kød om aftenen. Hvornår skal han have det mere groft? Og hvornår skal maden sorteres op, så han får de forskellige smagsoplevelser?
Det var mange spørgsmål, men på forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Tine