Brev:
Ammestop ved 1 års alderen
4. marts 2004
Alder:
12 mdr.
Ammestop ved 1 års alderen
Hej igen
Jeg har før skrevet til dig og fået nogle brugbare svar - tak for det. Så nu er jeg her igen.
Jeg ammer stadig vores søn som lige er fyldt et år. Dvs. jeg ammer ham 2 - 4 gange om natten, det var ikke noget problem at stoppe amning om dagen, hvilket vi gjorde for ca. 3-4 måneder siden.
Han får en portion grød kl. ca. 19.30 - 20.00 og bliver nu lagt i seng uden en ammetår uden problemer (dog vil han gerne stå lidt op i sengen først, men det er også OK). Men han vågner så første gang ca. 00.00 - 01.00, han sover i sin egen seng inde hos os, men jeg fornemmer ikke vi vækker ham i løbet af natten, for når vi går i seng kan vi sagtens tale sammen uden at vække ham. Når han så vågner første gang kommer han over til os og han får en tår og sover videre med det samme, han når egentlig ikke at vågne helt, han græder nærmest med lukkede øjne, men jeg vil tro han vågner mere op, hvis jeg ikke stikker ham mit bryst, så det gør jeg jo for at vi begge sover hurtigt igen. Vi sover så 2 - 3 timer igen og han får en tår mere.
Det skal lige siges han vil ikke bruge sut det er ærgeligt, men jeg er sikker på det hører sammen med han er født 5 uger for tidl. og med en lav fødselsvægt, så jeg har altid ammet ammet og ammet både for trygheden og for at fede ham op, men han vejer fint ca. 9,5 kg. og kom på 3000 g ved terminsdatoen så det er ikke noget problem.
Det der er vores problem er at jeg skal arbejde igen den 1/4. Vi har endnu ikke fået dagplejemor - det får vi til d. 1/4 og når vi ved, hvem det bliver, så besøger vi hende et par gange uden jeg går og så skal far køre ind ham ind, da jeg desværre ikke har mulighed for at starte halvdags.(Jeg har 32 timer/ugen).
Så kan jeg nå at stoppe natamningen inden da? - uden det bliver for volsomt for ham, når han skal starte op i dagpleje kort tid efter eller vil du råde os til at vente til sommerferien hvor min søn forhåbenlig er kørt godt ind i dagplejen og så har vi et par uger på fuld tid sammen igen, men et par uger er jo heller ikke lang tid?
Tak for en super brevkasse.
Hilsner fra mor og søn