Svar: Vores søn vil ikke sove - 16 mdr.
6. marts 2004
Alder:
16 mdr.
Jeres søn er begyndt at drømme om natten og vågner fordi han føler sig utryg. Derfor falder han i søvn, hvis han kommer ind til jer. Men drømme giver også en urolig søvn og det er sikkert derfor at han karter rundt i sengen.
Du skriver at han forstyrrer jer, men I forstyrrer sikkert også ham i løbet af natten. Kan det ikke lade sig gøre at flytte ham tilbage i egen seng, når I selv går i seng?
I kan også forsøge at lade ham blive i egen seng, når han vågner ved 23-24 tiden. Tilbyde ham lidt vand at drikke, tænde for en spilledåse, synge en sang, holde lidt i hånden og så se om ikke han falder til ro igen.
Vågner han hen på morgenstunden, må I give ham plads imellem jer.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske