Brev:
Putning og opdragelse
6. marts 2004
Alder:
10 mdr.
Putning og opdragelse
Hejsa
Min søn er nu 10 ½ måned og jeg har igen brug for et par råd fra dig. Denne gang mht. putning af ham, både om dagen og om aftenen.
Han kravler og kan rejse sig op, og går sidelæns langs tingene. Problemet hjemme hos os er, at med det samme vi har lagt ham i seng rejser han sig op og står og griner/græder skiftevis. Det ender altid med at han er rygende træt inden han falder i søvn. Vi bruger alt for lang tid på at putte ham - vi er lidt i tvivl om hvorvidt vi skal ligge ham ned igen hver gang han rejser sig op, eller om vi bare skal lade ham blive stående - hvad mener du? Han bliver jo selvfølgelig edderrasende når han bliver lagt ned - man ved jo nok hvad man vil.
En anden ting vi gerne ville høre dig om er, hvor meget vi egentlig kan begynde at "opdrage" på ham nu. Er det ok at sige nej hvis han kaster maden på gulvet, river katten i halen etc. Han bliver drønulykkelig når vi siger nej. Vi siger det ikke i noget højt toneleje, men bare et bestemt nej de par gange vi har gjort det. Jeg får simpelthen så dårlig samvittighed når han begynder at græde over nej´et og tænker at det måske også er for tidligt at opdrage,- er det dét?
På forhånd tak - glæder mig til at høre fra dig.