Svar: Nok mælk? - 5 mdr.
6. marts 2004
Alder:
5 mdr.
Kære Anja
Jeg tror godt jeg kan hitte rede i det:o)
Når man ammer, ved man jo aldrig helt hvor meget barnet egentlig får, men man må tro på at barnet har en naturlig evne til at regulere dette selv, hvis det får lov at die, når det har lyst.
Kostplanen ser fin ud. Hvis din søn igennem en måned har fået grød og nyder dette, så er der ikke noget i vejen for at du tilbyder et grødmåltid mere om morgenen.
Der findes forskellige industrieltproducerede produkter. Nogle skal bare blandes med vand (og indeholder et mælkepulver) og i andre blandes pulver og mælk. Det kan være en fordel at bruge sidstnævnte, hvis man vil vide helt præcist, hvor meget mælk, der er brugt.
Der er ikke noget i vejen for at give vælling til natten. Du skal bare sørge for at han max får to måltider (flasker) vælling/tilskudsblanding om dagen, så længe han er under 6 mdr. Simpelthen fordi proteinindholdet er højere i disse produkter. Den øvrige mælk du giver skal således være modermælk eller erstatning af den type som må gives fra fødslen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske