Brev:
Hvem skal sige fra, når amningen skal ophøre?
2. juni 2003
Alder:
18 mdr.
Hvem skal sige fra, når amningen skal ophøre?
Jeg har en pige på knap 1½ år, som jeg stadig ammer om natten. Hun vågner mellem 2 og 4 gange og får en tår, hvorefter hun sover videre i sin egen seng igen. Det fungerer sådan set udmærket, jeg har fysisk overskud til det, og jeg mener, at det er godt at amme så længe som muligt.
MEN - jeg er jo godt klar over, at efterhånden bliver hun så stor, at det bliver en dårlig vane. Hun har endnu ikke sovet igennem, og jeg er begyndt at frygte, at jeg stadig ammer en stor pige om et par år, og det gider jeg ikke. Min mand og jeg har forsøgt med en "kold tyrker", hvor jeg er rykket ud af soveværelset, men det har blot resulteret i en ulykkelig, grædende pige, der har holdt sin far vågen.
Hun har 2 storebrødre, og der har aldrig været problemer med afvænning af dem. Som sagt har jeg ikke noget problem med at amme hende, og hun trives godt, er en utrolig glad pige med et rigtig godt humør og masser af energi og en god appetit.
Jeg vil bare så gerne vide, om jeg selv skal stoppe hende, eller om hun på et tidspunkt må formodes at "have fået nok" (helst før mig!)
Hej fra Dorthe