Brev:
Aftensmad - hvad er det rigtige at gøre?
22. april 2008
Alder:
9 mdr.
Aftensmad - hvad er det rigtige at gøre?
Hej Helen.
Jeg vil gerne høre din holdning til noget vi har diskuteret i min mødre gruppe.
Det handler om aftensmad.
Min datter vil kun spise kartofler, kød osv hvis det enten er hel blendet eller i alm små stykker. Så hun får små stykker, men spiser så ikke så meget.
Nogle aftener vil hun slet ikke have noget. Det er specielt, hvis vi prøver noget nyt, hun ikke har smagt før. Så vender hun hovedet og laver trut mund, og nægter at spise. Jeg plejer så at smøre et stk rugbrød til hende, fordi det ved jeg hun gerne vil have. Og hun spiser det også.
Men så er der nogle "kloge" i min mødregr., som mener, at jeg vender hende til at få speciel mad. Man jeg kan da ikke lade være med at give hende mad, hun er jo sulten....
Det er da bedre at give et stykke rugbrød, end at hun sulter. Eller hvad er din holdning? Vender jeg hende til noget dumt??
Hun er snart 9 måneder (29 april) er det rigtigt, at børn i denne alder viser deres "rigtige" jeg? Hun får nogle voldsomme skift af humør fortiden. Hun kan godt nok blive sur, hvis det ikke går efter hendes hoved.
Hun vil alting selv, og blir tosset nogle gange hvis jeg hjælper.
Og hun kan ikke kravle, hvilket tydeligvis irriterer hende.
Hun kan pludselig også finde på at slå, nive eller bide mig. Er det normalt.
Med venlig hilsen
Maria