Brev:
Afviser mælk
6. marts 2004
Alder:
6 mdr.
Afviser mælk
Jeg håber at du kan hjælpe mig endnu engang.
Det drejer sig om Mikkel på 6 mdr, som har fået skemad de sidste 1½ mdr. Nu har han fået den ide, at han ikke vil have mælk hverken i sutflaske eller i kop. Flasken har han været lidt træt af den sidste måned, men jeg har fået lidt i ham ved hjælp af koppen. Lige nu ser hans madplan sådan ud:
Morgenmad: 80-100 ml øllebrød
Formiddag/middag: 100ml grød med mos
Eftermiddag: Frugtmos med mme
Aften: Kartoffel med grønsager.
Førhen har jeg så puttet lidt mælk indimellem. Han går allerede i seng ved 6 tiden om aftenen, så jeg kan ikke give ham mere at spise der. Han vågner først ved 4-5 tiden om morgenen, men gider faktisk ikke at tage noget mælk, måske 80 ml.
Han drikker dog lidt vand ved måltiderne, men nok lidt i underkanten.
Hvad pokkeren kan jeg gøre?
Med venlig hilsen
Kristina