Brev:
Problemer med at sove og opkast
6. marts 2004
Alder:
8 mdr.
Problemer med at sove og opkast
Hej
Jeg har fået mange gode svar hos dig som har hjulpet mig meget, derfor prøver jeg igen.
Min søn (8½ måned) begyndte at kaste op, hoste m.m. for ca to en halv måned siden. Vi fik at vide at det var en virus han havde fået, og det ville tage noget tid inden han kom over det.
I den periode, ville han ikke sove i sin seng (hvilket han har gjort siden han var fire måneder), så han fik lov til at sove imellem os, hvilket også var fint fordi han havde brug for trygheden nu når han havde det så dårligt.
Hosten er så småt forsvundet (hoster lidt når han har sovet) og opkastningerne er også væk, MEN...
Når han skal ligges til at sove om aftenen, så er han igennem den sidste uges tid (måske to uger?) begyndt at gå helt i panik. Han VIL ikke sove og bliver derfor helt desperat. Han begynder at skrige helt vildt og græde (hulke) og begynder at hoste hvilket får ham til at kaste op til sidst. ...
...
Det med opkastningerne ved sengetid har faktisk stået på siden han blev syg. Det er ikke hver aften han kaster op, men kun hvis han bliver helt desperat og dermed begynder at hoste, hvilket fremprovokere opkastningerne.
Det er ligegyldigt om det er hans egen seng eller vores seng han bliver puttet i, resultatet er det samme.
Vi har også prøvet at tage ham lidt med op til os i stuen, hvilket han er vældig glad for, men så når han bliver puttet igen, så starter han forfra.
Hvad kan vi gøre? Vi er ved at være rimelige desperate, for vores samliv er totalt forsvundet pga hans nye "sovevaner". Vi vil også gerne have ham tilbage i sin egen seng igen, men det er heller ikke til lige nu.
Det hjælper ikke med at gå ind og trøste ham når ham, for han biver ved til han kaster op, hvilket jo heller ikke er hensigtsmæssigt.
Har du nogle gode forslag til hvad vi kan gøre?
Hilsen en desperat mor.