Svar: Vække barnet?
21. april 2008
Alder:
5 mdr.
Kære Drengemor
Det er en rigtig god idé at lade din dreng sove sin 3 timers formiddagslur og så lade ham være aktiv og på i løbet af eftermiddagen, hvor storebror skal hentes. Det er sådan jeres rutine passer bedst og det er helt i orden, du behøver ikke vække din dreng.
Når man overvejer, hvorvidt børn skal vækkes fra en lur eller ej, så skal man se på rigtig mange faktorer og i princippet skal børn have lov til at sove, når de sover. Faktorer som spiller ind kan være at barnet sover så meget om dagen at det går ud over barnets indtag af mad og væske, eller at barnet begynder at vågne op om natten i stedet og således begynder at bytte rundt på nat og dag. Men når dagen fungerer godt med en 3 timers formiddagslur og en lur om eftermiddagen - så er det helt fint og det skal du bare bibeholde.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske