Brev:
Amming og søvn
21. april 2008
Alder:
12 mdr.
Amming og søvn
Hejsa,
Vi skal igang med et større projekt (synes vi selv:o) og ved ikke helt hvordan vi skal gøre det bedst.
Vores datter er blevet 1 år nu og vågner stadig mange gange om natten og vil spise og sove ved mor. Vi tog kampen op for ca 2 mdr siden pga den evindelige dårlige nattesøvn og dels fordi vi jo godt ved at mælken om natten tager noget plads for den rigtige mad om dagen. Det gik også bedre, men stadig sov hun langt fra godt, dvs hun endte med at falde i søvn selv uden gråd om aftenen, men vågnede stadig mange gange og ville ikke altid stilles tilfreds med kærtegn og sut!
Vi blev desværre syge med to omgange roskilde syge og kort derefter blev vi indlagt på urinvejsinfektion i 5 dage hvor jeg stort set kun ammede hende og igen sov sammen med hende, da det var det eneste der kunne gøre hende lidt tryg. Så nu er vi endt i den samme trummerum igen igen....
Nu er hun heldigvis helt rask igen og vi har nu været hjemme godt 14 dage og mener at nu er tiden inde til at tage kampen op mod de dårlige vaner igen.
Men hvordan gør det bedst?
Skal vi gøre begge ting på en gang, altså både afvænne med at spise om natten og sove i egen seng eller tage det hver for sig etape vis?
Det er også meningen at hun skal sove sammen med storebror da vi mener de kan få meget ud af hinanden, men skal vi flytte hende derind med det samme eller er det bedre at vente indtil de andre ting er på plads?
Ydermere skal hun så også lige starte i dagpleje da alt har skubbet sig pga sygdom, men vi synes trods alt at vi er nødt til at gøre noget nu da det ellers hele tiden bliver skubbet. Men vi er selvfølgelig i tvivl om det hele bliver for meget for hende selvom hun om dagen er den glade lille pige igen vi kender fra før. Men hvad mener du?
Ville være dejligt med lidt vejledning ud fra dette set med et par andre øjne.
Med venlig hilsen
De trætte forældre