Svar: Plet blødning i graviditeten
21. april 2008
Alder:
0 mdr.
Kære Helene
Tillykke med at du nu er blevet gravid. Det er rigtig dejligt for jer:o)
En del gravide oplever at pletbløde i deres graviditet uden at det betyder at de mister deres baby og jeg tænker umiddelbart at det er positivt, at du ikke har stor frisk blødning som minder om din menstruation. At man bløder kan skyldes mange ting - det kan f.eks. være lidt irritation af slimhinden i livmoderhalsen.
Det er godt at du har været ved lægen, men det er synd at du kom ind til en læge, som du ikke forstod. Jeg synes det er godt at du har fået taget en blodprøve og at de således holder lidt øje med dig, men når det er sagt, så synes jeg det er vigtigt at du næste gang beder om at få en tid hos din vanlige læge. Alternativet er at du ringer til lægen og beder om at få en henvisning til en gynækolog. Så kan du ringe til en gynækolog, fortælle hvordan du har det, spørge om det er muligt at få en akut tid, hente henvisningen og komme af sted.
Krydser mine fingre for at det hele forløber godt, rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske