Brev:
Knap 2-årig svær at ligge om aftenen
6. marts 2004
Alder:
22 mdr.
Knap 2-årig svær at ligge om aftenen
Vores datter er 22 måneder. Indtil hun var 1½ år, var det nemt at ligge hende om aftenen. Vi har givet hende bad og læst historie hver aften siden hun var ganske lille, med stor succes.
Men så skete der en ændring.
Hun begyndte at rejse sig op og kalde. På slemme aftener tager det op til en time, hvor vi går derind et utal af gange og ligger hende ned og putter hende.
Det er sjældent hun græder, men hvis vi ikke går derind med det samme, bliver hun mere og mere klynkende. Vi har ikke villet prøve at "strække" den længere.
Hun skal være storesøster om 1 måned, og jeg havde håbet på, at dette roderi ville være gået i sig selv inden da, men det er det absolut ikke... Desuden sover hun ikke igennem om natten. Det har hun aldrig gjort. For det meste skal vi derind 1-2 gange, bare for at putte eller give sut. Det tager ikke lang tid. Kun lige så længe, at man når at vågne rigtigt op selv...!
En anden vigtig faktor er, at jeg mistede min mor for knap 2 måneder siden, efter et års sygdom. Dette påvirker helt sikkert også vores familie.
Jeg savner bare at have lidt mere tid om aftenen, og længes efter dengang, hvor vi bare kunne putte hende.
Desuden kommer der jo snart en lille ny, der også skal lære at falde i søvn. Det kunne bare være SÅ dejligt, hvis vores ældste kunne blive "god" til det igen!
I håbet om et lille "fif"...
Med venlig hilsen "Putteren"
PS Vi ligger hende omkring kl. 20.