Brev:
Vores dreng på 13 mdr. kravler ikke
3. marts 2004
Alder:
13 mdr.
Vores dreng på 13 mdr. kravler ikke
Hej
Vores dreng på 13 mdr. kravler ikke. Han har lagt an til det ved at komme op på alle fire og rokke da han var ca. 8 mdr. Men kun en kort periode.
Nu går han rundt mellem møblerne og tager også ganske få skridt alene, hvis han "går " mellem os. Han er en modig lille fyr. Problemet opstår når han falder. Han kan jo ikke sætte sig op eller rejse sig op ad møblerne - han kan vende sig om på maven og så ligge og sprælle vildt og voldsomt. Han har nu udviklet en krybe teknik, hvor han kommer frem ved at mave sig på albuerne med benene hængende strakt bagud.
Er der noget vi kan gøre for at hjælpe ham? Eller finder han ud af det selv?
Vi har prøvet at hjælpe ham op på alle fire istedet for bare at rejse ham op. Så strækker han benene, hyler og vil op og stå.
Vil det hjælpe at lade ham ligge og se hvad han gør (udover at blive hidsig)?
Jeg regner med at han nok skal lære det, men han er en frustreret sjæl lige nu.
Ved du forresten om man kan få problemer med motorikken senere, hvis man ikke har kravlet som barn?
Hilsen Lise