Svar: Sengetid?
2. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Heidi Petersen
Din datter behøver ikke brokke sig for at blive klar til at komme i seng, tværtimod. Hvis I kan putte hende og hun så lægger sig til at sove, så er det det rigtige at gøre.
Hvis du synes at hun ammer for meget om natten, og du har fornemmelsen af at hun tager størstedelen af sit behov her, så kan du forsøge at lægge et ekstra måltid ind om dagen, så hun på den måde bliver fyldt lidt mere op til natten. Hvis du ligger ned og ammer om natten, kan det være en fordel også at forsøge dette om dagen.
Med den alder hun har, er det helt naturligt at hun har behov for amning om natten. Hun kan endnu ikke klare sig natten igennem uden mad og natamningen er også med til at stimulere mælkeproduktionen. Natamningen er derfor fortsat vigtig. Det er også en rigtig god idé at du ammer hende før du selv går i seng.
Jeg synes umiddelbart at din beskrivelse lyder fornuftig:o)
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske